PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ
KLASA I B ROK SZKOLNY 2024/2025
Dział pracy |
Podejmowane działania |
Termin |
Rozwój społeczny ucznia |
• Zapoznanie z fragmentami Statutu Szkoły, regulaminami, kodeksami, zasadami ochrony małoletnich oraz innymi zasadami obowiązującymi w klasie i szkole • Nawiązywanie kontaktów z nowymi, starszymi kolegami ze szkoły • Rozwiazywanie problemów koleżeńskich metodami dialogu, negocjacji, współpraca z pedagogiem i psychologiem. • Kształtowanie postaw społeczno-moralnych i systemu wartości poprzez organizacje bądź udział w różnych imprezach i uroczystościach szkolnych i lokalnych, akcjach charytatywnych, rozwijanie empatii i wrażliwości na potrzeby innych • Budzenie szacunku dla tradycji rodzinnych i najbliższych osób – organizacja Dnia Babci i Dziadka, Jasełek, festynu Rodzinnego • Klasowe zwyczaje i tradycje: obchody urodzin uczniów, klasowe Andrzejki, Mikołajki, • Udział w konkursach szkolnych, gminnych oraz pozostałych • Rozwijanie szacunku do symboli narodowych i historii kraju, obchody 15-lecia nadania szkole imienia, Dnia Patrona i świąt państwowych. • Organizacja uroczystości Pasowania na ucznia • rozwój umiejętności zawodowych - zapoznanie z różnymi zawodami, zawodami rodziców w edukacji formalnej i pozaformalnej • Szanowanie pracy pracowników szkoły i mienia szkolnego, własnego oraz kolegów |
Wrzesień Cały rok Cały rok
Cały rok
Cały rok
Cały rok
Cały rok w ciągu roku
listopad, grudzień
Cały rok Wrzesień, marzec
Październik
W ciągu roku |
Rozwój intelektualny |
• Wizyta w Bibliotece Publicznej w Prusach • Zapoznanie ze skarbami sztuki polskiej, europejskiej i światowej • Poznawanie najbliższej i dalszej okolicy – wycieczki -wyjazdy w ramach programu - Szkoła kompetencji kluczowych w gminie Kondratowice III • Wyjazdy do kina, teatru, na basen • Rozwijanie zainteresowań czytelnictwem, doskonalenie czytania • Prowadzenie gazetki ściennej Nasze lektury oraz zeszytu lektur. • Wykorzystywanie ksiegozbioru bibliotecznego do ćwiczenia i doskonalenie techniki czytania • udział w kółkach przedmiotowych |
wiosna 2025 Cały rok
Cały rok cały rok
Cały rok
Cały rok
Cały rok |
Rozwój fizyczny i zdrowotny |
• Dbanie o zdrowie, higienę i właściwy ubiór podczas zajęć szkolnych kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej • Pogadanki na temat właściwego korzystania z komputera, telefonu komórkowego i zagrożeń związanych z cyberprzemocą • Lekcje tematyczne oraz pogadanki na temat właściwego odżywiana, higieny spożywania posiłków, aktywnego spędzania czasu wolnego • Uświadamianie o zagrożeniach związanych z nałogami, niewłaściwym odżywianiem, brakiem ruchu. • Troska o prawidłowa postawę podczas siedzenia w ławce, noszenia tornistra. fluoryzacja • Udział w zawodach sportowych i dodatkowych zajęciach sportowych • Spotkania z higienistka szkolną, strażakami oraz policjantem - pogadanki |
Cały rok
Cały rok Cały rok
Cały rok
Cały rok
Cały rok
Cały rok |
Historia naszego regionu |
• Zapoznawanie z historią regionu, ciekawymi miejscami, legendami. • Wycieczki krajoznawcze • Poznanie lokalnych instytucji użyteczności publicznej. |
Cały rok
Cały rok
|
Ekologia |
• Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne • Udział w szkolnym konkursie ekologicznym • Udział w akcjach sprzątanie Świata, Dzień Ziemi itp. • Pogadanki dotyczące zbiórki baterii oraz segregacji odpadów, włączanie się do akcji |
Cały rok
|
Wychowanie komunikacyj ne |
• Poznawanie przepisów ruchu drogowego • Spotkania z policjantami – pogadanki dotyczące zachowania bezpieczeństwa w podczas ferii, zabaw zimowych , wakacji • Cykliczne pogadanki dotyczące bezpiecznego poruszania się po drodze, bezpiecznych zabaw na świeżym powietrzu w różnych porach roku, odpowiedniej reakcji w sytuacji zagrożenia • utrwalenie nr alarmowego i zasad wzywania pomocy • zapoznanie z drogami ewakuacyjnymi w szkole, próby ewakuacji • nauka udzielania pierwszej pomocy |
Cały rok Cały rok
Cały rok
Cały rok
wrzesień |
Wychowawca klasy IB
Joanna Kłysz
PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ
KLASA I B ROK SZKOLNY 2024/2025
Dział pracy |
Podejmowane działania |
Termin |
Rozwój społeczny ucznia |
• Zapoznanie z fragmentami Statutu Szkoły, regulaminami, kodeksami, zasadami ochrony małoletnich oraz innymi zasadami obowiązującymi w klasie i szkole • Nawiązywanie kontaktów z nowymi, starszymi kolegami ze szkoły • Rozwiazywanie problemów koleżeńskich metodami dialogu, negocjacji, współpraca z pedagogiem i psychologiem. • Kształtowanie postaw społeczno-moralnych i systemu wartości poprzez organizacje bądź udział w różnych imprezach i uroczystościach szkolnych i lokalnych, akcjach charytatywnych, rozwijanie empatii i wrażliwości na potrzeby innych • Budzenie szacunku dla tradycji rodzinnych i najbliższych osób – organizacja Dnia Babci i Dziadka, Jasełek, festynu Rodzinnego • Klasowe zwyczaje i tradycje: obchody urodzin uczniów, klasowe Andrzejki, Mikołajki, • Udział w konkursach szkolnych, gminnych oraz pozostałych • Rozwijanie szacunku do symboli narodowych i historii kraju, obchody 15-lecia nadania szkole imienia, Dnia Patrona i świąt państwowych. • Organizacja uroczystości Pasowania na ucznia • rozwój umiejętności zawodowych - zapoznanie z różnymi zawodami, zawodami rodziców w edukacji formalnej i pozaformalnej • Szanowanie pracy pracowników szkoły i mienia szkolnego, własnego oraz kolegów |
Wrzesień Cały rok Cały rok
Cały rok
Cały rok
Cały rok
Cały rok w ciągu roku
listopad, grudzień
Cały rok Wrzesień, marzec
Październik
W ciągu roku |
Rozwój intelektualny |
• Wizyta w Bibliotece Publicznej w Prusach • Zapoznanie ze skarbami sztuki polskiej, europejskiej i światowej • Poznawanie najbliższej i dalszej okolicy – wycieczki -wyjazdy w ramach programu - Szkoła kompetencji kluczowych w gminie Kondratowice III • Wyjazdy do kina, teatru, na basen • Rozwijanie zainteresowań czytelnictwem, doskonalenie czytania • Prowadzenie gazetki ściennej Nasze lektury oraz zeszytu lektur. • Wykorzystywanie ksiegozbioru bibliotecznego do ćwiczenia i doskonalenie techniki czytania • udział w kółkach przedmiotowych |
wiosna 2025 Cały rok
Cały rok cały rok
Cały rok
Cały rok
Cały rok |
Rozwój fizyczny i zdrowotny |
• Dbanie o zdrowie, higienę i właściwy ubiór podczas zajęć szkolnych kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej • Pogadanki na temat właściwego korzystania z komputera, telefonu komórkowego i zagrożeń związanych z cyberprzemocą • Lekcje tematyczne oraz pogadanki na temat właściwego odżywiana, higieny spożywania posiłków, aktywnego spędzania czasu wolnego • Uświadamianie o zagrożeniach związanych z nałogami, niewłaściwym odżywianiem, brakiem ruchu. • Troska o prawidłowa postawę podczas siedzenia w ławce, noszenia tornistra. fluoryzacja • Udział w zawodach sportowych i dodatkowych zajęciach sportowych • Spotkania z higienistka szkolną, strażakami oraz policjantem - pogadanki |
Cały rok
Cały rok Cały rok
Cały rok
Cały rok
Cały rok
Cały rok |
Historia naszego regionu |
• Zapoznawanie z historią regionu, ciekawymi miejscami, legendami. • Wycieczki krajoznawcze • Poznanie lokalnych instytucji użyteczności publicznej. |
Cały rok
Cały rok
|
Ekologia |
• Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne • Udział w szkolnym konkursie ekologicznym • Udział w akcjach sprzątanie Świata, Dzień Ziemi itp. • Pogadanki dotyczące zbiórki baterii oraz segregacji odpadów, włączanie się do akcji |
Cały rok
|
Wychowanie komunikacyj ne |
• Poznawanie przepisów ruchu drogowego • Spotkania z policjantami – pogadanki dotyczące zachowania bezpieczeństwa w podczas ferii, zabaw zimowych , wakacji • Cykliczne pogadanki dotyczące bezpiecznego poruszania się po drodze, bezpiecznych zabaw na świeżym powietrzu w różnych porach roku, odpowiedniej reakcji w sytuacji zagrożenia • utrwalenie nr alarmowego i zasad wzywania pomocy • zapoznanie z drogami ewakuacyjnymi w szkole, próby ewakuacji • nauka udzielania pierwszej pomocy |
Cały rok Cały rok
Cały rok
Cały rok
wrzesień |
Wychowawca klasy IB
Joanna Kłysz
Tylko orły szybują nad graniami i nie lękają się przepaści, wichrów i burz. Musicie mieć w sobie coś z orłów! – serce orle i wzrok orli ku przyszłości. Musicie ducha hartować i wznosić, aby móc jak orły przelatywać nad graniami w przyszłość naszej Ojczyzny.
57-150 Prusy
ul. Parkowa 1