Plan pracy wychowawczej
w klasie 8b
w roku szkolnym 2021/2022
Miesiąc |
Tematyka zajęć |
Cele i zadania wychowawcze |
wrzesień |
1. Organizacja roku szkolnego. Zasady funkcjonowania szkoły w czasie pandemii – zapoznanie z wewnątrzszkolnymi procedurami funkcjonowania szkoły, bezpieczeństwo w drodze do szkoły, podczas lekcji i przerw. Zachowanie w stanach zagrożenia (sygnały alarmowe, drogi ewakuacyjne). 2. Przypomnienie praw i obowiązków ucznia oraz zasad oceniania zachowania. Wybór samorządu klasowego. 3. „Mnie ta ziemia od innych droższa” - udział w akcji sprzątanie Świata
4. Dzień Chłopaka – integracja zespołu klasowego. |
· zapoznanie się ze zmianami w szkolnictwie · rozumienie znaczenia praw i obowiązków ucznia · kształtowanie postawy obywatelskiej · zapoznanie z wewnętrznymi procedurami funkcjonowania szkoły w czasie pandemii · kształtowanie współodpowiedzialności za bezpieczeństwo w szkole oraz poza szkołą · kształtowanie odpowiedzialności za środowisko naturalne. |
październik |
1. Najstarsi w szkole - jakie mamy oczekiwania i obawy? 2. Zawód może być pasją. Prezentujemy ciekawe zawody naszych bliskich
3. Święto Edukacji Narodowej – nauka jest wartością.
4. Poznajemy techniki zwiększające skuteczność uczenia się.
5. Pamiętamy o tych, którzy od nas odeszli – wyjście na cmentarz i porządkowanie opuszczonych grobów
|
· rozwijanie umiejętności autorefleksji
· dostrzeganie wartości pracy w życiu człowieka · rozumienie potrzeby rozwoju własnych umiejętności i zainteresowań · wyposażenie uczniów w wiedzę na temat technik efektywnego uczenia się, · kultywowanie pamięci o zmarłych |
listopad |
1. Komunikacja kluczem dobrych relacji.
2. Rocznica Odzyskania Niepodległości- jak być dzisiaj patriotą?
3. Tradycje andrzejkowe.
|
· nabywanie umiejętności poznawania siebie
· kształtowanie współczesnego patriotyzmu
· kształtowanie umiejętności współżycia w grupie
|
grudzień |
1. Mikołajki klasowe.
2. Używkom mówię - nie!
3. Nasze świąteczne tradycje.
|
· kształtowanie nawyków troski o tradycje szkolne i rodzinne · propagowanie wiedzy na temat prawnych i moralnych skutków posiadania, zażywania I rozprowadzania środków · nabywanie umiejętności kultury współżycia w rodzinie · nabywanie pozytywnego nastawienia do siebie i do swojego życia
|
styczeń |
1. Jaką mamy obecnie sytuację na rynku pracy? 2. Bezpieczne ferie. Aktywne sposoby spędzania wolnego czasu. 3. Samoocena – proponujemy oceny z zachowania. Czy mogę być z siebie dumny? – podsumowanie I półrocza.
|
· rozwijanie poczucia odpowiedzialności za własną przyszłość
· kształtowanie umiejętności samooceny, krytyki pozytywnej i negatywnej |
luty |
1. Radzenie sobie z własną i cudzą agresją 2. Jak dobrze przygotować się do egzaminów? 3. Stres – jak sobie z nim radzić?
|
· nabywanie pozytywnego nastawienia do siebie i do swojego życia · kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje sukcesy i porażki · nabywanie umiejętności dbania o swoje zdrowie fizyczne i umysłowe |
marzec |
1. Święto Patrona Szkoły 2. Dzień Kobiet – jaka jest rola kobiety? 3. Uzależnienia – zagrożenia i skutki 4. Cyberprzemoc - jestem asertywny, potrafię powiedzieć „nie.
|
· wychowanie do wartości, kształtowanie postaw patriotycznych · dostrzeganie zmian roli kobiety w życiu na przestrzeni lat · rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie · integracja zespołu · przypomnienie zagrożeń na jakie jesteśmy narażeni w sieci
|
kwiecień |
1. Nasze obawy przed egzaminem ósmoklasisty. 2. Święta Wielkanocne – czas odrodzenia i nadziei. 3. Dzień Ziemi 4. Mniej kupuję – nie marnuję.
|
· zapoznanie uczniów z zasadami obowiązującymi podczas egzaminu ósmoklasisty · kultywowanie tradycji wielkanocnych · uwrażliwienie na stan czystości w otoczeniu · kształtowanie współodpowiedzialności za stan środowiska naturalnego · wyrabianie nawyku bycia odpowiedzialnym konsumentem |
maj |
1. Święta Konstytucji 3 Maja. 2. Dlaczego warto czytać książki?
3. Konflikty – jak je rozwiązywać?
4. Omówienie ocen proponowanych z zachowania
|
· kształtowanie patriotyzmu i więzi z regionem · dostrzeganie potrzeby znajomości historii i kultury własnego narodu · rozwijanie potrzeb czytelniczych · zapoznanie z pojęciem "konfliktu" · nabywanie umiejętności radzenia sobie z własną i cudzą agresją oraz rozwiązywania konfliktów |
czerwiec |
1. Dzień Dziecka 2. Przygotowujemy program artystyczny na pożegnanie ze szkołą. 3. Jakie książki lubimy czytać? -prezentacje ulubionych książek. 4. Podsumowanie roku szkolnego. Bezpieczne wakacje. |
· uświadomienie uczniom ich praw oraz możliwości szukania realnej pomocy w razie sytuacji kryzysowych · wzmacnianie postawy odpowiedzialności za szkolne uroczystości · rozwijanie i kierowanie zainteresowaniami literackimi uczniów · dokonanie samooceny, oceny społeczności klasowej, szkolnej · utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania |
Tylko orły szybują nad graniami i nie lękają się przepaści, wichrów i burz. Musicie mieć w sobie coś z orłów! – serce orle i wzrok orli ku przyszłości. Musicie ducha hartować i wznosić, aby móc jak orły przelatywać nad graniami w przyszłość naszej Ojczyzny.
57-150 Prusy
ul. Parkowa 1