Miesiąc |
Tematyka zajęć |
Cele i zadania wychowawcze |
wrzesień |
1. Organizacja roku szkolnego. Zasady funkcjonowania szkoły w czasie pandemii – zapoznanie z wewnątrzszkolnymi procedurami funkcjonowania szkoły oraz rygorystycznym przestrzeganiem reguł postępowania w czasie epidemii. 2. Wybór Samorządu Klasowego. Zapoznanie ze Statutem Szkoły – prawami i obowiązkami ucznia. Przypomnienie zasad oceniania zachowania. Bezpieczeństwo w drodze do szkoły, podczas lekcji i przerw. Zachowanie w stanach zagrożenia (sygnały alarmowe, drogi ewakuacyjne). 3. Jak się uczyć zdalnie? 4. Trudne chwile – jak sobie radzić? 5. Dzień Chłopaka – integracja zespołu klasowego. |
· zapoznanie się ze zmianami w szkolnictwie · rozumienie znaczenia praw i obowiązków ucznia · kształtowanie postawy obywatelskiej · zapoznanie z Wewnętrznymi procedurami funkcjonowania szkoły w czasie epidemii · kształtowanie współodpowiedzialności za bezpieczeństwo w szkole oraz poza szkołą |
październik |
1. Zawód może być pasją. Prezentujemy swoje talenty i zainteresowania. 2. Nauczyciel – zawód czy powołanie? 3. Poznajemy techniki zwiększające skuteczność uczenia się. 4. Komunikacja kluczem dobrych relacji.
|
· dostrzeganie wartości pracy w życiu człowieka · rozumienie potrzeby rozwoju własnych umiejętności i zainteresowań · wyposażenie uczniów w wiedzę na temat technik efektywnego uczenia się, · nabywanie umiejętności poznawania siebie i własnego samorozwoju
|
listopad |
1. Oddajemy hołd tym, którzy od nas odeszli. 2. Rocznica odzyskania Niepodległości- sylwetki ludzi odważnych i ich działania. Kształtowanie postaw patriotycznych. 3. Ja w cyberprzestrzeni? 4. Tradycje andrzejkowe.
|
· kształtowanie patriotyzmu i więzi z regionem · dostrzeganie potrzeby znajomości historii i kultury własnego narodu
· kształtowanie umiejętności współżycia w grupie
|
grudzień |
1. Mikołajki klasowe. 2. Konflikt, czyli jak radzić sobie w trudnej sytuacji. 3. Nasze świąteczne tradycje.
|
· kształtowanie nawyków troski o tradycje szkolne i rodzinne · nabywanie umiejętności kultury współżycia w rodzinie · nabywanie pozytywnego nastawienia do siebie i do swojego życia
|
styczeń |
1. Bezpieczne ferie. Aktywne sposoby spędzania wolnego czasu. 2. Samoocena – proponujemy oceny z zachowania. Czy mogę być z siebie dumny? – podsumowanie I półrocza.
|
· kształtowanie świadomości pozytywnego wpływu aktywności na życie fizyczne i psychiczne · kształtowanie umiejętności samooceny, krytyki pozytywnej i negatywnej |
luty |
1. Radzenie sobie z własną i cudzą agresją 2. Przyjaciel – lekarstwo na całe zło. 3. W jaki sposób dbam o higienę mojego ciała i umysłu 4. Stres – jak sobie z nim radzić?
|
· nabywanie pozytywnego nastawienia do siebie i do swojego życia · pielęgnowanie uczuć koleżeństwa, przyjaźni i miłości · nabywanie umiejętności dbania o swoje zdrowie fizyczne i umysłowe |
marzec |
1. Święto Patrona Szkoły 2. Dzień Kobiet w klasie – zabawy integrujące klasę. 3. Uzależnienia – zagrożenia i skutki 4. Jestem asertywny, potrafię powiedzieć „nie.
5. Trudności okresu dorastania
|
· wychowanie do wartości, kształtowanie postaw patriotycznych · rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie · integracja zespołu · rozumienie zgubnych dla zdrowia skutków uzależnień i nałogów (alkoholizm, fonoholizm, nikotynizm , narkomania) · kształtowanie szacunku do siebie i innych
|
kwiecień |
1. Jestem wartościowym człowiekiem! – szukamy w sobie pozytywnych cech. 2. Święta Wielkanocne – czas odrodzenia i nadziei. 3. Jestem eko – nie marnuję.
|
· wzbudzanie wiary w siebie i własne możliwości · uwrażliwienie na stan czystości w otoczeniu · współodpowiedzialność za stan środowiska naturalnego |
maj |
1. Ważne daty dla Polaka - Konstytucja 3 maja. 2. Kto czyta, żyje wielokrotnie. 3. Konflikty – jak je rozwiązywać? 4. Agresja - sposoby radzenia sobie z nią.
|
· kształtowanie patriotyzmu i więzi z regionem · dostrzeganie potrzeby znajomości historii i kultury własnego narodu · rozwijanie potrzeb czytelniczych · zapoznanie z pojęciem "konfliktu" · nabywanie umiejętności radzenia sobie z własną i cudzą agresją oraz rozwiązywania konfliktów |
czerwiec |
1. Dzieci też mają swoje prawa. 2. Savoir vivre – jak się zachowywać? 3. Jakie książki lubimy czytać? Prezentacje ulubionych książek. 4. Podsumowanie roku szkolnego. Bezpieczne wakacje. |
· uświadomienie uczniom ich praw oraz możliwości szukania realnej pomocy w razie sytuacji kryzysowych · wzmacnianie postawy kulturalnego zachowania · rozwijanie i kierowanie zainteresowaniami literackimi uczniów · dokonanie samooceny, oceny społeczności klasowej, szkolnej · utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania |
Tylko orły szybują nad graniami i nie lękają się przepaści, wichrów i burz. Musicie mieć w sobie coś z orłów! – serce orle i wzrok orli ku przyszłości. Musicie ducha hartować i wznosić, aby móc jak orły przelatywać nad graniami w przyszłość naszej Ojczyzny.
57-150 Prusy
ul. Parkowa 1