UWAGA! Ferie świąteczne w naszej szkole trwają od 23.12. 2024 r. do 06. 01. 2025 r. Uczniowie wracają do szkoły 07. 01. 2025 r. ŻYCZYMY WSZYSTKIM ZDROWYCH I RADOSNYCH ŚWIAT BOŻEGO NARODZENIA ORAZ WIELE SZCZĘŚCIA W NOWYM ROKU.
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Plan pracy wychowawczej

 

Miesiąc

 

Tematyka zajęć

 

Cele i zadania wychowawcze

 

 

 

wrzesień

 

1.      Organizacja roku szkolnego. Zasady funkcjonowania szkoły w czasie pandemii – zapoznanie z wewnątrzszkolnymi procedurami funkcjonowania szkoły oraz rygorystycznym przestrzeganiem reguł postępowania w czasie epidemii.

2.      Wybór Samorządu Klasowego. Zapoznanie ze Statutem Szkoły – prawami i obowiązkami ucznia. Przypomnienie zasad oceniania zachowania. Bezpieczeństwo w drodze do szkoły, podczas lekcji i przerw. Zachowanie w stanach zagrożenia (sygnały alarmowe, drogi ewakuacyjne).

3.      Jak się uczyć zdalnie?

4.      Trudne chwile – jak sobie radzić?

5.  Dzień Chłopaka – integracja zespołu klasowego.

 

 

·         zapoznanie się ze zmianami w szkolnictwie

·         rozumienie znaczenia praw i obowiązków ucznia

·          kształtowanie postawy obywatelskiej

·         zapoznanie z Wewnętrznymi procedurami funkcjonowania szkoły w czasie epidemii

·         kształtowanie współodpowiedzialności za bezpieczeństwo w szkole oraz poza szkołą

 

 

 

październik

 

1.      Zawód może być pasją. Prezentujemy swoje talenty i zainteresowania.

2.      Nauczyciel – zawód czy powołanie?

3.      Poznajemy techniki zwiększające skuteczność uczenia się.

4.      Komunikacja kluczem dobrych relacji.

 

 

·         dostrzeganie wartości pracy w życiu człowieka

·          rozumienie potrzeby rozwoju własnych umiejętności i zainteresowań

·          wyposażenie uczniów  w wiedzę na temat  technik efektywnego uczenia się,

·         nabywanie umiejętności poznawania siebie i własnego samorozwoju

 

 

 

listopad

 

1.      Oddajemy hołd tym, którzy od nas odeszli.

2.      Rocznica odzyskania Niepodległości- sylwetki ludzi odważnych i ich działania. Kształtowanie postaw patriotycznych.

3.      Ja w cyberprzestrzeni?

4.       Tradycje andrzejkowe.

 

 

 

·         kształtowanie patriotyzmu i więzi z regionem 

·         dostrzeganie potrzeby znajomości historii i kultury własnego narodu

  • Ustalenie zasad właściwego korzystania z cyberprzestrzeni.
  • Zaznajomienie ze sposobami reagowania w przypadku cyberprzemocy.

·         kształtowanie umiejętności współżycia w grupie

 

 

 

 

 

 

grudzień

 

1.      Mikołajki klasowe.

2.      Konflikt, czyli jak radzić sobie w trudnej sytuacji.

3.      Nasze świąteczne tradycje.

 

·         kształtowanie nawyków troski o tradycje szkolne i rodzinne

·         nabywanie umiejętności kultury współżycia w rodzinie

·         nabywanie pozytywnego nastawienia do siebie i do swojego życia

 

 

 

styczeń

 

1.       Bezpieczne ferie. Aktywne sposoby spędzania wolnego czasu. 

2.      Samoocena – proponujemy oceny z zachowania. Czy mogę być z siebie dumny? – podsumowanie I półrocza.

 

 

·          kształtowanie świadomości pozytywnego wpływu aktywności  na życie fizyczne i psychiczne 

·         kształtowanie umiejętności samooceny, krytyki pozytywnej i negatywnej

 

 

luty

 

1.      Radzenie sobie z własną i cudzą agresją

2.      Przyjaciel – lekarstwo na całe zło.

3.      W jaki sposób dbam o higienę mojego ciała i umysłu

4.      Stres – jak sobie z nim radzić?

 

 

 

·         nabywanie pozytywnego nastawienia do siebie i do swojego życia

·         pielęgnowanie uczuć koleżeństwa, przyjaźni i miłości

·         nabywanie umiejętności dbania o swoje zdrowie fizyczne i umysłowe

 

 

marzec

 

1.      Święto Patrona Szkoły

2.      Dzień Kobiet w klasie – zabawy integrujące klasę.

3.      Uzależnienia – zagrożenia i skutki

4.      Jestem asertywny, potrafię powiedzieć „nie.

 

5.      Trudności okresu dorastania

 

 

 

·         wychowanie do wartości, kształtowanie postaw patriotycznych

·         rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie

·          integracja zespołu

·         rozumienie zgubnych dla zdrowia skutków uzależnień i nałogów (alkoholizm, fonoholizm, nikotynizm , narkomania)

·          kształtowanie szacunku do siebie i innych

 

 

 

kwiecień

 

1.      Jestem wartościowym człowiekiem! – szukamy w sobie pozytywnych cech.

2.      Święta Wielkanocne – czas odrodzenia i nadziei.

3.      Jestem eko – nie marnuję.

 

·         wzbudzanie wiary w siebie i własne możliwości

·         uwrażliwienie na stan czystości w otoczeniu

·         współodpowiedzialność za stan środowiska naturalnego

 

 

maj

 

1.      Ważne daty dla Polaka - Konstytucja 3 maja.

2.      Kto czyta, żyje wielokrotnie.

3.      Konflikty – jak je rozwiązywać?

4.      Agresja - sposoby radzenia sobie z nią.

 

·         kształtowanie patriotyzmu i więzi z regionem 

·         dostrzeganie potrzeby znajomości historii i kultury własnego narodu

·         rozwijanie potrzeb czytelniczych

·         zapoznanie z pojęciem "konfliktu"

·          nabywanie umiejętności radzenia sobie z własną i cudzą agresją oraz rozwiązywania konfliktów

 

 

czerwiec

 

1.      Dzieci też mają swoje prawa.

2.      Savoir vivre – jak się  zachowywać?

3.      Jakie książki lubimy czytać? Prezentacje ulubionych książek. 

4.      Podsumowanie roku szkolnego. Bezpieczne wakacje.

·         uświadomienie uczniom ich praw oraz możliwości  szukania realnej pomocy w razie sytuacji kryzysowych

·         wzmacnianie postawy kulturalnego zachowania

·         rozwijanie i kierowanie zainteresowaniami literackimi uczniów

·         dokonanie samooceny, oceny społeczności klasowej, szkolnej

·         utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania

 

Data dodania: 2021-04-21 21:37:23
Data edycji: 2021-04-21 21:40:34
Ilość wyświetleń: 404

Tylko orły szybują nad graniami i nie lękają się przepaści, wichrów i burz. Musicie mieć w sobie coś z orłów! – serce orle i wzrok orli ku przyszłości. Musicie ducha hartować i wznosić, aby móc jak orły przelatywać nad graniami w przyszłość naszej Ojczyzny.

Kardynał Stefan Wyszyński
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej